Sayfalar

13 Şubat 2011 Pazar

RÖPORTAJ YAPTIM !!


Herkese Merhaba=)
Kısa zaman önce internet ortamında tanıştığım Misscat-design blogunun sahibesi benimle röportaj yapmak istediğini söyledi.Bende kabul ettim ve sorularına cevaplar verdim :)
Okumak istersiniz ve Misscat-design'la tanışmak istersiniz diye düşündüm :)
xoxo

MODA DUYGUSU

Duygu Cinişlioğlu22 Temmuz '86 doğumlu. 
1 yıldır dikiş diken ve "az zamanda çok işler başarmış" dedirten bir modasever,

Taze bir terzi olarak Moda Duygusu'na merak ettiklerimi sordum...


M:Modaya olan ilgini hangi yaşlarda keşfettin ?

MD : Kendimi bildim bileli hep giyinmeye önem verdim.
Net bir şekilde yaş söylemem gerekiyorsa 16-17 diyebilirim.




 M:Dikiş dikmeye nasıl karar verdin ? Ailende dikiş diken biri ya da seni bu konuda gerek teknik gerek manevi anlamda destekleyen birileri var mı?

MD : Dikiş dikmeyi çok istiyordum.Hem merak ediyordum hemde farklı giysiler giyinmek istiyordum. Aklımda giyinmek istediğim modeller vardı ama hiç biyerde benzerleride yoktu. Bende kendim dikebilirim diye düşündüm. Denemek istedim ne kaybedicektim ki :)
Ailemde hiç kimse dikiş dikmeyi bilmiyor=)  Manevi olarak her zaman destekler ama teknik olarak ne yazık ki destek olamıyorlar.

 M:Ne kadar zamandır dikiş dikiyorsun? 

MD :1 senedir.


M:İlk tasarımlarını hayata geçirirken yaşadığın bir anı var mı? yani dikiş makinenle arandaki ilişki nasıldı?

MD : Dikiş makinemi aldığım zaman ayarlandığını sanıyordum.Ama aslında çok hızlıymış ayarı.Ayağına bastığım an hızlı bir şekilde dikmeye çalıştığımı mahfediyordu :)) 
Bende makine uçuyor diyince herkes gülmüştü :)
Tabi bende :) 



M:Bir kıyafeti tasarlayıp kumaşı aklında belirledikten sonra mı kumaş alırsın, yoksa kumaşı gördükten sonra mı ampul yanar kafanda :)?Tasarım sürecinde nasıl bir yol izliyorsun? 

 MD :Aslında iki şekilde de olabiliyor.Bazen kumaşı görünce hemen fikir geliyor aklıma.Bazen de fikir geliyor fikre göre kumaş arıyorum :)








 M:'İlham perisi'ne inanır mısın? yoksa "gezer görür her an birşeyler     tasarlarım, antenlerim hep açık" mı dersin?

 MD : Aslında senin deyiminle antenler hep açık ama ilham perisi de genelde geceleri geliyor:)) tam uyumak üzereyken hemde !










 M:Şu sıralar "Küçük Sırlar" dizisi ile çalışıyorsun.       Diktiklerini ekranda görmek mutlu ediyordur elbette :) İlk dikişinden bugüne geçirdiğin süreci, gelişimini nasıl değerlendirirsin?

 MD : Aslında genele bakınca ilerlemiş gibi görüyorum.Ama günlük bakınca sanki hiçbirşey yapamıyormuşum gibi geliyor. Ben çünkü tezcanlı bir insanım herşey çabucak olsun istiyorum sanırım :)


M:Moda tasarım yolunda ilerlerken ilk günden bugüne hiç umutsuzluğa düştüğün oldu mu? "off! ben bu işi beceremicem galiba" dediğin bir zaman...?

MD : Olmaz mı :(( Asla ben beceremeyeğim gibi düşünmedim.Ama yapmak istediklerimi hayata geçirmeye çalışırken öyle çok engelle karşılaşıyorum ki.Bazen çıkar yol kalmıyor adeta.İşte o zaman umutsuzluğa çok kapılıyorum.Karamsarlığa kapıldığım oluyor.

M:Gelecekle ilgili planların neler? (sürpriz ya da gizli olanlar hariç :) halihazırda bir mesleğin var mı? Yani şuan seni tanıdığımız yönünle ilgili mi kariyer planın?
MD : Mesleğim aslında el sanatları öğretmenliği.Ama tabiki kariyer planımda öyle bişey yok :) Kariyer planım tamamen moda ile ilgili.Suan tasarım ve imaj danışmanlığı yapıyorum.İleri de mode editörlüğü,önemli defilelerde , dizilerde  styling yapmak istiyorum.Defileler düzenlemek ve galata da bir  fashion stüdyo istiyorum.Ayrıca şuan çok küçük çapta ilgilendiğim tekstil alanında da iç piyasa ve dış piyasaya çalışmak istiyorum.Son olarak büyük markalar için koleksiyonlar hazırlamak istiyorum :)

M:Seninle sohbete başlar başlamaz ilk kanım ne kadar "alçak gönüllü" ve "samimi" olduğun olmuştu. Röpörtajımdaki soruları da yılmadan samimiyetle yanıtladığın için çok teşekkür ederim :) Son olarak benim gibi "taze dikici"lere söyleyeceğin birşeyler var mı? ;)


Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için :) Sende öylesin gerçekten.
Dikiş dikmeye yeni başlayanlara şunları söyleyebilirim; Akıllarına koyduklarını mutlaka dikmeye çalışsınlar,korkmasınlar ve sürekli farklı giysiler dikmeye çalışsınlar.  Yeni teknikler araştırsınlar ve dikmeye çalışsınlar :) Ayrıca farklı tip kumaşları da denemekte fayda var. 
Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle:)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

süper :)
başarıların devamını dilerriimmmm ...devamıda gelcek belli...
ilhamın bol olsun :)

ışılay. dedi ki...

çok güzel bir röportaj olmuş duygucum :))

MODA DUYGUSU dedi ki...

@habinos çok teşekkürler :)
Allah izin verdikçe devam etmesini bende çok istiyorum :))
Tekrar teşekkür ederim :D
@ ışılay çok teşekkürler beğenmene çok sevindm :)

deniz saatçioğlu dedi ki...

Süperrr! ben tatildeydim, takip edemedim blogları hiç, Küçük Sırlar'ı şimdi öğrendim, harika bir gelişme. Tebrik ederim.
denizsaatcioglu.blogspot.com

Modagrafya dedi ki...

çok güzel bir röportaj olmuş demek ayşegül'ün kırmızı elbisesi de senden, başarılarının devamını diliyorum:)

MODA DUYGUSU dedi ki...

çoooook teşekkür ederim cAnımmm =)
muaahh